​DAJJAL PANDAI BUAT MAGIC

Dah macam-macam hal saya catatkan di blog zulsegamat.wordpress.com ini tentang Dajjal. Namun masih banyak lagi yang belum disentuh. 

Untuk kali ini, saya cuba catatkan tentang kepandaian Dajjal buat silap mata atau magic ler pulak.

Kita mulakan dengan tengok satu hadith yang berkaitan dulu….

Sabda Rasulullah s.a.w lagi: “Di antara tipu dayanya (Dajjal) juga, dia suruh langit supaya menurunkan hujan tiba-tiba hujan pun turun. Dia suruh bumi supaya mengeluarkan tumbuh-tumbuhannya tiba-tiba tumbuh. Dan termasuk ujian yang paling berat bagi manusia, Dajjal itu datang ke perkampungan orang-orang baik dan mereka tidak mengakunya sebagai Tuhan, maka disebabkan yang demikian itu tanam-tanaman dan ternakan mereka tidak menjadi. Dajjal itu datang pula ke tempat orang-orang yang percaya kepadanya dan penduduk kampung itu mengakunya sebagai Tuhan. Disebabkan yang demikian hujan turun di tempat mereka dan tanam-tanaman mereka pun menjadi…”
Hebatkah Dajjal ni?

Keupayaan Dajjal

Keupayaan Dajjal dapat diringkaskan seperti berikut:

-Dapat mengarah langit menurunkan hujan secara spontan.

-Dapat mengarahkan bumi mengeluarkan tumbuh-tumbuhan.

-Dapat menyebabkan tanam-tanaman dan binatang ternakan tidak menjadi.

-Nabi Muhammad SAW telah menjelaskan keupayaan Dajjal.

Dajjal yang amat dasyat ini adalah tergolong dalam bentuk “fitnah” paling besar di akhir zaman kelak. 

Keupayaan Dajjal mengalihkan perjalanan hukum bumi dari Barat ke Timur diakui oleh Nabi SAW dalam banyak hadith-hadith sahih yang diriwayatkan oleh banyak imam-imam yang muktabar.

Sebagai umat Islam adalah wajib kita mengimani apa yang dinyatakan Rasulullah SAW, disamping itu wajarlah kita meluaskan ruang pemikiran kita tentang keupayaan Dajjal yang paling hebat iaitu Menerbitkan Matahari Dari Barat.

Pembinaan Mega Studio Tanpa Dinding dan Wayar

Pelan kasar penyelidikan untuk mengalihkan peredaran bumi sudah dilakar sejak beratus tahun atau mungkin beribu tahun lagi oleh Dajjal. Cuma hasil dan kemajuannya baru dijalankan sekarang dan mula nampak kini. 

Konsep utama teknologi gelombang satelit enam penjuru dapat dilihat pada logo fahaman Kabbalah atau ritual ibadat gerakan Illuminati (Google la yer kalau nak tengok logo yang dimaksudkan ini). 

Persoalan pokoknya ialah… bagaimana ia boleh dilakukan?

Pengalihan Hukum Peredaran Bumi

Bumi berputar pada paksinya dengan kelajuan lebih kurang 1000 km/j dari arah Timur (terbit matahari) ke arah Barat (terbenam matahari) dan sambil itu Bumi juga melakukan peredaran mengelilingi matahari dengan kelajuan 65,000 km/j. Dengan kelajuan yang luar biasa itu amat menakjubkan objek-objek di bumi tidak pula terpelanting keluar. Objek di bumi pula ditarik rapat ke bumi dengan bola graviti yang berada di tengah-tengah perut bumi.

Untuk membuatkan bumi berputar ke arah berlawanan maka 3 perkara perlu dilaksanakan iaitu:

1. Menghentikan Putaran, 

2. Memutarkannya Semula, dan 

3. Mengekalkan Putaran.

Susah kan?

Saya percaya bahawa hukum ini tidak boleh dipecahkan kerana ia sudah masuk peringkat kiamat akhir. Dajjal menyedari hal ini (Dajjal juga mengkaji “al-Quran” untuk tujuan memesongkan umat Islam), dan si laknat itu masih mahu meneruskan hawa nafsunya yang sering mendesaknya menandingi kuasa tuhan. 

Dia mahukan kuasa seperti tuhan, dia mahu kuasa menurunkan hujan, kemarau, ribut, banjir dan gempa bumi berada di tangannya.

Untuk itu… jalan yang paling mudah ialah membina studio besar tanpa dinding yang boleh menggerakkan sesuatu unit sebagai agen tiruan dan kelihatan benar kepada penduduk-penduduk Dunia. 

Unit-unit tiruan itu ialah awan tiruan, langit tiruan, matahari tiruan, kilat tiruan, puting beliung tiruan dan bermacam-macam lagi lagi perkara tiruan. 

Ingatkah kita kepada pesan Rasulullah SAW dan nabi-nabi sebelumnya iaitu “…berwaspadalah dengan fitnah-fitnah yang dibawa oleh Dajjal”? 

Pernahkah kita mengkaji maksud perkataan fitnah itu? Apakah takrifan bagi fitnah? Kenapa nabi tidak mengguna perkataan menyerang atau memaksa atau membunuh? Kita tinggalkan dahulu perkataan FITNAH itu (akan dibincangkan di bab yang lain la yer).

Semua unit-unit tiruan ini perlu disediakan di seluruh bumi (bunyik macam susah atau mustahil jugak, mampukah Dajal berbuat demikian?). 

Selepas disediakan, unit-unit ini mestilah telah siap dipasang di sesuatu tempat agar mudah Dajjal mengarahkan cuaca berubah melalui arahan suara. (Google la artikel-artikel tentang rumah pintar atau smart home serta arahan melalui suara atau cara lain supaya dapat sedikit idea tentang konsep ini).

Dengan tersedianya semua unit tiruan ini, maka Dajjal akan mudah ke mana-mana tempat untuk dia berdakwah, yakni dalam erti kata lain, di mana-mana sahaja dia berada maka Si Laknat itu mampu memberikan arahan kepada “medium elektronik atau cyber yang siap dipasang”, dan berlakulah keadaan cuaca seperti yang dikehendaki. (Google la jugak berkenaan “Rumah Salji” di Malaysia atau negara-negara lain).

Pelan Persediaan Unit-Unit Tiruan oleh Dajjal

Pelan tindakan menyediakan semua perkakasan-perkakasan amat kompleks dan memerlukan suatu perancangan yang rapi. Ini termasuklah memastikan setiap penjuru bumi dilengkapi kelengkapan yang canggih, yang mana kelengkapan itu berupa suatu bentuk yang tidak disedari manusia bahawa ia adalah kelengkapan pembinaan studio gergasi. Ya… benar-benar besar studio ni. Satu dunia jadik studio Dajjal.

Pembinaan studio gergasi ini harus dilakukan tanpa disedari manusia akan cara ia berfungsi agar Dajjal dapat menipu (memfitnah) semua manusia bila ia keluar nanti. 

Sebelum melaksanakan tugas besar ini, yang objektifnya adalah supaya Dajjal mampu mewujudkan cuaca yang dia mahu bila-bila masa sahaja, mengalihkan matahari, mengawal kesuburan tanah dan ternakan – suatu bentuk eksperimen perlu dijalankan secara kecil-kecilan (pilot project).

Lokasi terbaik melakukan eksperimen ini ialah studio Hollywood yang serba canggih itu yang menjadi syurga semua manusia tanpa iman dalam dunia. Kita sudah sedia maklum akan siapa Lembaga Pengarah Hollywood iaitu seorang Yahudi yang ekstremis.

Hollywood amat sesuai untuk suatu projek percubaan sebelum suatu projek sebenar berjalan. Menyelami projek percubaan (trial project) amat penting bagi kita kerana kunci projek mega Dajjal untuk menjadi tuhan akan terbongkar sedikit demi sedikit.

Ya! Benar ada yang mengatakan “Buat apa susah-susah nak fikir, biarlah semua tu terjadi, Dajjal memang akan muncul, Allah dah tetapkan, kita tak boleh buat apa. Kalau kita tahu rahsia Dajjal sekali pun Dajjal tetap akan menjadi orang jahat dan menentang Nabi Isa a.s. dan Imam Mahdi.” 

Ya benar, ianya semua takdir Allah. Jika itulah hujah yang kita guna untuk tidak mahu berfikir dalam hal ehwal Dajjal ni, maka hujah di bawah ini adalah lawannya.

Menaiki motosikal dalam keadaan tidak bertopi keledar adalah amat bahaya dan semua orang mengetahuinya. Jika jadikan ‘takdir’ sebagai alasan untuk tidak mahu berfikir mengapa kita memakai topi keledar semasa menunggang motosikal, polis bukannya ada selalu di jalanraya, bukankah jika Allah berkehendak untuk ia mati, di mana pun ia boleh mati. Oleh sebab itu, jika orang bertanya kepada kita “Mengapa tidak memakai topi keledar ketika menunggang motosikal, bahaya nanti boleh mati?” kita sepatutnya menjawab: “Takper la, mati adalah takdir tuhan”. 

Tetapi realitinya kita tidak menjawab begitu malah kita sendiri memakai topi keledar sebagai langkah berjaga-jaga kerana takut mati atau cedera. Tindakan memakai topi adalah tindakan berjaga-jaga agar kita “tidak ditakdirkan dalam golongan yang tercedera”. Amacam faham ke?

Samalah juga dalam hal ehwal Dajjal, berfikirlah untuk tidak tergolong dalam kelompok yang termakan fitnah Dajjal.

Ok… berbalik semula kepada hal studio gergasi mega tadi, kita perlu melihat statistik studio Yahudi ini dalam menghasilkan filem-filem berkaitan keadaan cuaca, perubahan alam, gempa bumi, ledakan nuklear, banjir dan sebagainya. 

Perkara yang perlu dikaji oleh kita jika kita ingin memahami hal ini ialah:

-Jumlah atau bilangan filem yang dihasilkan.

-Siapakah pengarah dan penulis skrip (adakah mereka anggota illuminati atau freemason atau kelompok rahsia lain atau sekurang-kurangnya mereka berbangsa Yahudi seperti Steven Spielberg)

-Melihat plot atau kronologi cerita-cerita tersebut.

-Konsep yang digunakan dalam mencetuskan bencana alam tiruan.

Bayangkan la bila Dajjal dan konco-konconya telah berjaya mencapai matlamat mereka yakni menjadikan seluruh Dunia ni studio gergasi yang berada dalam kawalan mereka… apa akan terjadi?

Semoga bermanfaat diketahui dan difikirkan.

Allahu’alam… Wassalam.

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s