CONTOH CATATAN KRIPTIK – ”DARI FIRDAUSI, JATUH KE NERAKA”

Aku ada terjumpa banyak dan aku kongsikan la satu sebagai contoh. Catatan kriptik macam ni ada 2 maksud. Satu maksud tersurat, satu lagi maksud tersirat. 

Kalau nak baca catatan ni boleh tapi jangan tersalah tafsir sudah la. Silap tafsir takut tersesat pulak. Aku tak nak bertanggung jawab. Bila baca tu, sendiri mahu ingat yer.

Allahu’alam…

===============================

..Nama sejati Allah itu adalah suatu Nama yg belum dapat disebut oleh skelian isi Alam Sejagat.

..Allah punyai satu Nama yg begitu suci hgga tdk boleh disebut oleh manusia.

..Manusia mencari jalan mengenal Allah tetapi tdk mengenal Iblis yg menghalang pencarian itu sehingga org itu tidak sedar akan kerja2 iblis.

~~~~~~~

..Azazil telah diseret oleh Malaikat Izrofil AS dari Taman Firdausi dan dibenam ke perut bumi. 

..Sebelum Iblis tercipta,, alam ini tiada pendosa.  ..Iblis lah Pendosa pertama.

..Konco2 dan alat Iblis tdk akan muncul dgn berwajah syaitan. ..mrk akan muncul membawa wajah2 warak dan wajah2 orang berilmu.

..Iblis tidak punyai kasih-sayang terhadap suruhan2 syaitan nya ..tetapi syaitan2 itu mngerjakn suruhan2 iblis dgn patuh sekali tanpa bertangguh-tangguh.

..Syaitan2 tdk punyai nikmat2 spt manusia.. satu2nya nikmat yg mrk sukai adalh ketika mnyakiti manusia dgn sihir atau dgn mnyesatkn manusia shgga dia mati dlm kekufuran.

..Iblis dan konco2 syaitannya memerhati manusia dari dimensi yg ghaib dr pandangan mata manusia tetapi kesan dari perbuatan2 konco2 Iblis spt Dajjal, syaitan2 dan jin itu dapat dikenali di alam nyata ini.

..Iblis itu akan mggunakan apa yg manusia itu lihat dan dengar.. kekuatan diri dan kelemahan2 diri manusia itu.

..Iblis menanamkn benih2 syirik, termasuk syirik khofi, hawa nafsu,, tamak haloba, nikmat2 makan brlebihan.. hasad dengki dan iri hati.. bangga diri..mnjadikan manusia2 itu brmusuhan sesama manusia dan cintakan kegemilangan2 dunia.

..Fikiran2 tsb akan meresap masuk ke dalam diri manusia2 yg brpengaruh dalam masyarakat dan mrk akan berusaha gigih bermatlamatkan “Dunia’. ..mrk yg berpengaruh itu akan mempengaruhi manusia2 lain pula. 

..Dajjal akn mmbuatkn manusia2 akhir zaman ini trgelincir sehingga yg haram mnjadi halal dan yg halal bercampur2 dgn yg haram.

 ..Itu perancangan halus Iblis.

..(Al-Maidah :19) .. “Sesungguhnya, Syaitan itu hanyalah hendak mengadakan di antara kamu permusuhan dan kebencian dengan sebab arak dan judi, dan menghalangmu dari mengingati ALLAH dan daripada sembahyang. Oleh sebab itu, belum jugakah kamu mahu berhenti (dari melakukan perkara-perkara yang keji)?”

..Syaitan akan mendesak hati manusia itu supaya melakukn dosa ..dan manusia yg tewas kpd tuntutan hawa nafsu itu akan lakukan nya biarpun dia tahu prbuatan nya itu brdosa. ..dan bila manusia itu kesali prbuatan nya,, syaitan itu akn pergi dgn kepuasan mnyesatkn mnusia tersebut.

..Iblis tidak mengganggu ketika manusia itu awas dan sedar.. Iblis akan menunggu saat2 manusia itu sdg dilanda gangguan emosi dan lemah iman sperti brlaku kematian org2 tersayang.. perceraian.. lelah berhitang.. ketika sdg mghadapi kesulitan hidup dan lain2 masalah.. ketika itu iblis dn syaitan memasukkan jarumnya.

..Syaitan atau jin yg dpt memecah-belahkn sebuah rmh-tangga shgga mrk brcerai itu akn mndpt pujian dan kedudukkan yg tinggi dari si Iblis. ..wanita2 dan suami2 yg sangat brkehendak utk brcerai itu sdg dikuasai syaitan ..namun mrk akan berasa mrk adalh benar. 

..Perceraian rumah-tgga itu adalh satu2nya kehalalan yg tdk disukai Allah kerana anak2 mangsa cerai akn mnjadi mangsa emosi ibu-bapa yg gagal terkawal.

..Mangsa2 utama iblis adalh guru2 agama dan penguasa2 agama. 

..Kerana golongan ini punyai pengaruh kata2.. (guru2 dan penguasa2 agama) golongan ini akan dpt membawa lebih ramai manusia bersamanya utk disesatkn.

..Syaitan itu lh musuh utama.. dialh dalang permusuhan2 di antara manusia.. bukan manusia2 lain.. dan musuh yg lebih utama adalh syaitan qorin yg ada pada tiap2 jiwa manusia itu sndiri.

..Moga umat Muhammad di akhir zaman ini tidak jatuh kpd perangkap Dajjal dan Iblis laknatullah itu.

..Iblis mnyebabkn Adam brdosa dn dosa itu telah membogelkn Adam dn Hawa shgga trdedah aurat2 mrk.

.. Al-A’raaf ayat 27, yang bermaksud; “Wahai anak Adam! Janganlah kamu diperdayakan oleh Syaitan sebagaimana ia telah mengeluarkan kedua ibu-bapa kamu dari Syurga, sambil ia menyebabkan terlucutnya pakaian mereka berdua untuk memperlihatkan kepada mereka aurat mereka. Sesungguhnya Syaitan dan kaumnya melihat kamu dengan keadaan yang kamu tidak dapat  melihat mereka. Sesungguhnya KAMI telah menjadikan Syaitan-Syaitan itu teman rapat bagi orang-orang yang tidak beriman.”

..Terjerumusnya mnusia ke jalan neraka adalh disebabkn dosa.. dan mrk akn brkongsi neraka yg sama.. Cuma ada satu neraka dgn 7 lapisan2nya.. 

..Manusia2 berhati dunia akn dapat ditipu Iblis dan syaitan. ..tetapi manusia2 beriman dpt mngesan tipuan2 serta kepalsuan2 Iblis dan syaitan di atas Rahmat dan petunjuk dari Allah.

..Iblis hanya berkuasa ke atas mnusia yg ketepikan Allah dan Hukum2 “Perintah dan Larangan” NYA.

..Iblis akan mmbuatkn manusia itu menyukai prkara2 maksiat dan mrk gembira melakukan nya.. tetapi resah jika tdk lakukan nya. ..maksiat paling trbesar adalh bermaksiat kpd Allah. 

.. Al-Hijr :_ 39

قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَلَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ

39. Iblis berkata: “Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahawa aku sesat, pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan maksiat) di muka bumi, dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya,

.. Al-Hijr : 40

إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ

40. kecuali hamba-hamba Engkau yang mukhlis di antara mereka”.

..Al-Hijr : 42

42. Sesungguhnya hamba-hamba-Ku tidak ada kekuasaan bagimu terhadap mereka, kecuali orang-orang yang mengikut kamu, yaitu orang-orang yang sesat..

~~~~~.

..Anggaplah setiap hari itu adalh hari terakhirmu .. manusia itu tdk akn tahu bila kah hari terakhirnya.

..Manusia2 yg diperhambakn oleh Iblis itu tampak penampilan mrk sperti org2 warak.. brperibadi baik sperti org2 warak.. berjalan sperti org2 warak.. berkata-kata sperti ulamak.. tetapi berhati dan bernafsu rakus seperti Iblis.

..Allah itu Satu.. Iblis itu satu.. tetapi manusia itu disesatkan oleh syaitan2 yg ramai.

.

..(Al-Kahfi :91)

كَذَٰلِكَ وَقَدْ أَحَطْنَا بِمَا لَدَيْهِ خُبْرًا

,, Demikianlah. dan sesungguhnya ilmu Kami meliputi segala apa yang ada padanya.

..(Az-Zumar :7). Jika kamu kafir maka sesungguhnya Allah tidak memerlukan (iman)mu dan Dia tidak meredhai kekafiran bagi hamba-Nya;

..Sadoqallohul’adzhiim

.

==========================

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s